Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

...

Консультації
Організація ігрової діяльності в дошкільному навчальному закладі (58195)
Ігри з природним матеріалом (16854)
Методика оцінювання загальної обдарованості (4355)
Пошуково-дослідницька діяльність та структурні відмінності від інших видів діяльності (12113)
Пошуково-дослідницька діяльність дітей дошкільного віку (86531)
Види дитячих розповідей і прийоми навчання розповіді (28706)
Дівчатка: які вони? Психофізіологічні особливості (5751)
Розв’язування математичних задач: компетентнісний підхід (12051)
Виховання людяності: програмні вимоги (15951)
Як проводити дидактичну гру (8922)

Категорії розділу
Статті по вихованню [53]

Погода в Вінниці

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Слов'яночка


Субота, 21.07.2018, 14:46
Головна » Консультації » Статті по вихованню

Ігри з природним матеріалом
Ігри з природним матеріалом рано входять у життя дитини. Дитина, щойно навчившись ходити, тягнеться до лопатки, намагається копати сніг, пісок, любить бавитися з водою.
Природні факти близькі й цікаві дітям.
К.Д.Ушинський писав: «Діти не люблять іграшок нерухомих, закінчених, добре зроблених, яких вони не можуть змінити за своєю фантазією... краща іграшка для дитини та, яку вона може змусити змінитись найрізноманітнішим чином... для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».
Завдяки своїм найрізноманітнішим можливостям природні фактори у взаємодії й поєднанні з готовими іграшками сприяють виникненню всіх видів ігор: сенсорно-дидактичних, маніпулятивних, будівельних, сюжетно-рольових, рухливих.
Ігри з природним матеріалом мають необмежений діапазон впливу на розвиток особистості дитини. Вони забезпечують чуттєвий досвід дитини, розвивають аналізатори, сенсорні здібності. Способи чуттєвого пізнання, уміння виділяти ті чи інші якості предметів розвиваються у процесі змістовної цікавої діяльності, насамперед у грі. Розвивається мислення, логічні операції, вміння узагальнювати, робити висновки. Розвивається спостережливість та інтерес до природних факторів.
Під час ігор діти здобувають знання шляхом самостійного пошуку, дослідницької діяльності.
Завдяки природним факторам значно багатшим стає зміст сюжетно-рольових ігор. У дітей розвиваються уміння співдіяти з іншими, доводити розпочату справу до кінця.
Формуються кращі моральні якості, такі як працелюбність, самостійність, ініціатива, впевненість у власних силах.
Розвивається мова, бо в цих іграх особливу роль відіграє рука. Рука як дотиковий орган доповнює комплекс відчуттів і робить уявлення про матеріали та їх властивості повнішими.
Під час ігор з природним матеріалом удосконалюються уміння користуватись іграшками-знаряддями: совком, відром, сачком тощо. Розвиваються художні здібності, естетичні смаки, фантазія, творча уява.
Деякі з природних факторів мають оздоровче значення. Існує принцип «терапія піском», який запропонував Кари Густав Юнг (засновник аналітичної терапії). Саме потреба людини «возитися» з піском та його структура підказали великому Юнгу цю ідею.
На думку парапсихологів, пісок убирає негативну енергію. Взаємодія з піском очищує енергетику людини, стабілізує її емоційний стан. Зрештою ігри з природним матеріалом дарують дітям велику емоційну насолоду, підвищують життєвий тонус, сприяють піднесеному настрою надовго.
У дитячому садку, починаючи з ранньої весни, діти більшу частину дня перебувають на свіжому повітрі. Якщо ігри з природним матеріалом відбуваються без спрямувальної ролі дорослого, то часто-густо бувають одноманітними і малозмістовними.
Вихователю варто знати види ігор з природним матеріалом, їх зміст, варіативність, проявляти власну творчість та ініціативу.

ІГРИ ЗІ СВІТЛОМ
«Дожени сонячного зайчика».
Варіант 1: діти доганяють сонячного зайчика.
Варіант 2: дзеркальця у двох дітей, зайчик наздогоняє зайчика.
«Влучи в ціль».
Варіант 1: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, який називає вихователь.
Варіант 2: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, що його описує вихователь або інша дитина.
«Зроби як зайчик».
Варіант 1: пострибати.
Варіант 2: рухатись у будь-якому напрямку.
Варіант 3: покажи рукою, пальцем тощо.
«Не наступи на тінь».
«Покажи»: птаха, зайчика, вовка тощо (пальчиковий тіньовий театр).
«Прочитай речення».
Варіант 1: кожна дитина речення.
Варіант 2: по одному слову, на кого буде спрямований зайчик.
«Продовж казку».
«Обери ведучого».
«Сонячний світлофор».
Варіант 1: на який колір падає світло, такі дії і виконують діти.

ІГРИ З ПОВІТРЯМ
«Пір'їнко, лети». (Пух тополі, парашутики кульбаби, насіння рослин, що літає, та інший легкий покидьковий матеріал.)
Варіант 1: пускати пір'їнку з висоти, спостерігати, як вона летить.
Варіант 2: дмухати, намагаючись втримати її в повітрі, чия довше протри-мається.
«Ігри з вітрячком». (Веселим колесом.)
«Літаки». (Саморобні «стріли», «голуби».)
Варіант 1: чий літак летить якнайдалі.
Варіант 2: чий літак влучить у ціль.
Варіант 3: чий літак летить найвище.
(Щоб відрізнити літаки, їх прикрашають малюнками.)
«Пускання повітряного змія».
«Флюгер».
«Дзвіночок». (На нитку щільно прив'язують різний покидьковий матеріал, що дзвенить: затуплені цвяхи, кришки тощо. Діти орієнтуються на звук, яка погода.)
«Листопад». (Вихователь пускає з висоти різнокольорові паперові листочки, треба зловити якнайбільше, поки не торкнулись землі.)

ІГРИ З ПІСКОМ
Вимоги до піску:
• має бути чистим і вологим;
• через 2 дні його треба перекопувати;
• періодично (раз на тиждень) промивати пісок водою зі шлангу;
• за потреби закривати   поліетиленовою плівкою, щоб захистити його від забруднення.
• пісок має бути розташований у тіні (діти не перегріваються, пісок не пересихає).

Орієнтовна тематика
Молодший дошкільний вік: «Зроби гірку», «Ямка», «Прокопай рів», «Висип доріжку», «Намалюй паличкою», «Будка для песика», «Заховай іграшку в піску», «Знайди іграшку в піску», «Пиріжки для ляльки», «Будинки», «Лавки», «Стіл».
Середній дошкільний вік: «Триярусна башточка», «Гірки», «Паркани», «Вагони», «Будинки».
Старший дошкільний вік: «Високі будинки», «Палиця», «Залізниця», «Басейн», «Чудернацькі візерунки» (пісок перемішується з водою, випускається цівкою і лягає візерунками).
Приклад, гра «Будиночок для звірят».
Матеріали: пісок, лопатки, відеречко, кольорові скельця, фанерні фігурки тваринок, кришечки з-під пляшок, поліетиленова плівка.

Скачати повну статтю в файлі Word можна в Архіві статей.

Категорія: Статті по вихованню | Додав: VinDNZ1 (29.09.2009)
Переглядів: 16855 | Теги: ігрова діяльність, консультації, діти, виховання | Рейтинг: 4.8/9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

Наші фото

Друзі сайту
Вінницьке міське управління освіти

Вінницька міська рада

Вінницька ОДА

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України


Наші діткиsadochok.org - Дитячі садочки Києва



Наша кнопка
slovyanochka.at.ua - ДНЗ №1 Слов'яночка м. Вінниця
отримати код

Статистика

Рейтинг@Mail.ru



Copyright ORIGAMI © 2009-2018Хостинг від uCoz