Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

...

Консультації
Психологічний тренінг: розвиток креативних здібностей (8483)
Що таке обдарованість? (8808)
Мовленнєві заняття в системі сучасної дошкільної освіти (45440)
Розв’язування математичних задач: компетентнісний підхід (11538)
Пошуково-дослідницька діяльність та структурні відмінності від інших видів діяльності (11689)
Педагогічні принципи організації розвивального середовища (12529)
Соціалізація – навчання жити в суспільстві (17245)
Методична робота в дошкільному навчальному закладі (110699)
Форми роботи з батьками з екологічного виховання дітей (23348)
Табу чи відверта розмова? Про статеве виховання дошкільнят (12154)

Категорії розділу
Статті по вихованню [53]

Погода в Вінниці

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Слов'яночка


Субота, 25.11.2017, 02:55
Головна » Консультації » Статті по вихованню

Інформація про стан фізкультурно – оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах м. Вінниця
Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності. Особливо це стосується умов сьогодення, оскільки в окремих освітніх закладах кількість хворих дітей сягає 50-90%. Саме тому, відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Національної доктрини розвитку освіти», Базовому компоненту дошкільної освіти фізичне виховання дошкільнят спрямоване насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво-необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.
Протягом останніх років питання фізичного здоров’я дошкільнят стоїть у центрі уваги управління освіти Вінницької міської ради і методичної служби.
Відповідно до Програми розвитку освіти міста Вінниці на період 2002-2012 років проводився огляд-конкурс на кращий спортивний майданчик, фізкультурний зал; масу емоційних вражень залишили загальноміське «Свято м’яча» та Малі олімпійські ігри.  Відповідно до наказу управління освіти і науки облдержадміністрації від 20.02.08 № 74, листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і науки України від 25.01.08 № 14/18-103 «Про Всеукраїнський конкурс з фізичного виховання» та з метою залучення до здорового способу життя, популяризації фізичної культури серед дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах м. Вінниці проведено конкурс з фізичного виховання «Сюрпризіада». В конкурсі взяли участь дошкільні навчальні заклади № 1, 17, 23, 27, 31, 35, 36, 37, 52, 67 міста. Працівники дошкільних навчальних закладів підготували спортивне спорядження та одяг, подали змістовні, естетично оформленні фото-звіти. Кожна дитина відповідної вікової групи брала активну участь у святі. Перемогу у змаганні здобули: І місце – дитячий  та педагогічний колектив ДНЗ № 52; II місце – ДНЗ № 27; ІІI місце – ДНЗ № 17.
Питання формування, збереження та зміцнення здоров’я дошкільників як обов’язкового елементу системи національної освіти розглядалося на колегії управління освіти (липень 2007 року), якій передувала тематична перевірка. В поточному навчальному році вивчався стан організації здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних умов життя дітей в дошкільних навчальних закладах, з 11.03.2008 р. по 17.03.2008 р. проведено тематичну перевірку (наказ управління світи Вінницької міської ради від  05.03.2008 р. № 135). Здоров’я дитини розглядалося як багатоскладова категорія, в яку входить фізична, психічна, духовна і соціальна складові.
В процесі вивчення системи роботи дошкільних навчальних закладів встановлено, що в дошкільних навчальних закладах міста створено належні умови для формування, збереження та зміцнення здоров’я дітей. Обладнання та інтер’єр спортивних залів відповідає вимогам, що дає змогу раціонально використовувати його в роботі з дітьми різних вікових категорій та різних рівнів фізичного розвитку. Багато нестандартного фізкультурного обладнання зроблено руками вихователів та батьків. Все спортивне обладнання має естетичний вигляд.
Для занять на свіжому повітрі облаштовані ігрові та спортивні майданчики, в кожній віковій групі – мініспорткуточки з необхідною атрибутикою (обручі, кеглі, скакалки, стрічки, м’ячі, дуги, торбинки з піском тощо). Усі спортивні куточки розміщені в доступному для дітей місці. Міні методкабінети різних вікових груп містять картотеку рухливих ігор відповідно до вимог програми «Малятко» та «Дитина» з атрибутами до них, картотеки народних та хороводних ігор, ігор дітей народів світу.
Методичні кабінети дошкільних навчальних закладів міста містять достатню кількість методичної літератури з фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят. Посібники Е.С.Вільчковського, А.В.Кенемана, Д.В.Хухлаєвої, Т.І.Дмитренко, Т.І.Осокіної, В.Г.Фролова та інших авторів протягом багатьох років допомагають у вирішенні завдань фізичного виховання та оздоровлення дітей.
На допомогу вихователям розроблені комплекси лікувально-оздоровчих заходів, вправи для розвитку рук і пальців, лікувальна гімнастика для очей, стопи, ніг; конспекти занять з фізкультури, спортивних свят та розваг; комплекси корегуючи вправ, оздоровчі хвилинки, рекомендації щодо організації динамічних пауз, піших переходів в різні пори року. Заслуговують на увагу методичні добірки «Валеологічний порадник для всіх» (ДНЗ№3), «Оздоровчі технології в освітньому процесі», «Форми оздоровлення дітей (ДНЗ №21), «Криничка здоров’я» (ДНЗ №35) «Рецепти народної, традиційної та нетрадиційної медицини для оздоровлення та доліковування дітей з ослабленим здоров’ям» (ДНЗ №36), «Організація нетрадиційних видів роботи з фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят», «Складові здорового способу життя» (ДНЗ №38).
 Завдяки достатній кількості методичної літератури, розробок, різного унаочнення педагоги мають можливість грамотно, на високому методичному рівні організовувати оздоровчо-профілактичну роботу. Відповідно вимогам сьогодення в дошкільних навчальних закладах створено певну систему роботи з даного питання, яка передбачає наступні аспекти,  а саме:
- фізичний розвиток;
- лікувально-профілактична робота;
- організація режиму дня;
- організація харчування;
- валеологічне виховання;
- екологічне виховання;
- загартування;
- робота з батьками.
Вихователі міста в роботі з дітьми керуються перспективно-календарним та поточним плануванням, де належне місце посідає фізкультурно-оздоровча робота. Позитивні наслідки фізкультурно-оздоровчої роботи забезпечуються різноманітністю їх форм.
Провідне місце займають організовані форми фізичного виховання та самостійної рухової діяльності дошкільників під час прогулянок та інших режимних моментів.
Фізкультурно-оздоровчі форми з дітьми включають:
- заняття з фізкультури в усіх вікових групах;
- вправи на свіжому повітрі;
- рухливі та спортивні ігри, вправи, пішохідні переходи;
- різні види гімнастики (ранкова, гігієнічна після сну, корегуюча);
- фізкультхвилинки, фізкультурні паузи, динамічні перерви;
- спортивні свята, розваги, дні здоров’я тощо.
Провідне місце посідають  заняття з фізичної культури. Протягом тижня два заняття проводяться  в спортзалі і два – на свіжому повітрі. Наявна система у плануванні фронтальних та індивідуальних занять. Структура занять, дозування рухів і вправ відповідають методичним вимогам. Один раз на тиждень планується пішохідний перехід за межі дошкільного закладу. В кожній віковій групі щодня проводиться ранкова гімнастика. Широко використовуються вправи з різними предметами та з різних вихідних положень.
Після денного сну проводяться комплекси гігієнічної гімнастики, до складу якої входять загально розвиваючі вправи, вправи для профілактики плоскостопості та порушень постави.
Щоденно в кожній віковій групі плануються рухливі ігри. Для врахування базових рухів в іграх, впливу на різні групи м’язів, пори року та місця в режимі дня вихователі користуються циклограмами використання рухливих ігор.
Щомісяця в дошкільних закладах проводяться Дні здоров’я. Належна увага приділяється підготовці та проведенню спортивних свят та розваг.
З метою збереження та зміцнення здоров’я дошкільнят в дитячих садочках проводяться малі форми фізичного виховання. Це фізкультурні хвилинки і фізкультурні паузи між заняттями, психогімнастика, музично-ритмічні рухи, ігри-медитації, дихальні та звукові вправи та інше.
Невід’ємною складовою оздоровчо-профілактичної роботи стало проведення щорічних Малих олімпійських ігор. Вихованці дошкільних закладів є їх постійними учасниками.
В дошкільних навчальних закладах міста в кожній віковій групі заведено листок здоров’я вихованців. Відповідно до запису у листку відбувається здійснення індивідуального та диференційованих підходів, враховується стан індивідуального здоров’я дитини під час фізичних навантажень. Для кращого засвоєння основних рухів планується індивідуальна робота з дітьми, які відстають у розвитку рухових умінь. Ця робота проводиться у час, відведений для самостійної рухової діяльності дітей.
Розуміючи те, що сучасна дошкільна освіта має забезпечувати збереження здоров’я вихованців, педагоги міста пріоритетного значення надають сучасним педагогічним особистісно-орієнтованим технологіям, в котрих закладений великий оздоровчий потенціал. У ДНЗ № 21 працює профільна група «Здоров’ятко», в якій запроваджується програма «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати» (Вихователі Дубовик С.В., Волошенюк Н.Л. Також педагогами ДНЗ № 21 розроблена система роботи «Лабораторія здоров’я», що включає в себе сукупність оздоровчих технологій на різних етапах освітнього процесу. Це використання дихальної гімнастики та точкового масажу перед обідом ( по 5 хвилин), пальчикова гімнастика – 5 хвилин перед полуденком, масажування долонь – 2-га половина дня, сеанс аромотерапії – 1 година під час сну, оздоровчі хвилинки впродовж дня.
На базі профільної групи «Неболійки» (ДНЗ № 75) працює школа позитивного педагогічного досвіду, щодо використання фітотерапії, аромотерапії та інших нестандартних засобів оздоровлення дітей.
За програмою М.Єфименка «Театр фізичного виховання» працюють вихователі ДНЗ № 17, 74, 75.
Гуманістично-особистісну спрямованість носить включення в освітній процес елементів психогімнастики за М.Чистяковою, робота у куточках емоцій ДНЗ № 17, 21, 26, 30, 39, 42, 43, 75. Використання ігрової терапії М.Шутя (ДНЗ № 21, 35, 39) в навчально-виховному процесі зближує малюків, дозволяє педагогам моделювати дружні стосунки між однолітками, забезпечити особистісний розвиток дітей з урахуванням їх здібностей, бажань, нахилів.
В більшості дошкільних закладів міста активно працюють гуртки різного спрямування, які сприяють розвитку дитячої фантазії, творчих здібностей, ініціативи, самостійності. У ДНЗ № 75 в профільній групі «Веселі казкарі» поглиблено працюють над проблемою організації дитячого дозвілля, активно впроваджують рекомендації О.Бойчука та Л.Фесюкової щодо організації «Дня виконаних бажань», в процесі яких широко використовується танцювальна терапія, музико терапія, казкова терапія.
В усіх дошкільних закладах розроблена система лікувально-оздоровчих заходів, які включають в себе як традиційні, так і не традиційні методи загартування. По вікових групах ведеться облік загартовуючи заходів, в котрому фіксуються всі загальні та спеціальні загартовуючи заходи. Всі ДНЗ міста  забезпечені як стандартним (ребристі дошки, масажні гумові килимки) так і нестандартним, виготовленим педагогами та батьками, обладнанням (килимки з нашитими ґудзиками, кришками, войлочними та паралоновими слідами, масажні доріжки з каштанів, крупи, махрові рукавички для обтирання тіла, морська сіль та інше).
Медичні кабінети дошкільних закладів міста забезпечені фізіотерапевтичною апаратурою для оздоровлення дітей: УВЧ, тубус кварц, лампа «Солюкс», інгалятор, кварцові лампи, портативні кварци, аромолампи. Відповідно до індивідуальних особливостей, перенесених хвороб для окремих груп дітей використовуються спеціальні загартовуючи комплекси. Систематично проводиться провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі, різноманітні форми фізкультурно-оздоровчої роботи.  
Найбільш результативними в плані оздоровлення дітей вихователі вважають такі оздоровчі технології: пальчикова гімнастика –ДНЗ № 17, 26, 43, 74, 75; кольоротерапія – ДНЗ № 17, 30, 39, 43, 75; аромотерапія, фітотерапія –ДНЗ № 39, 75, музикотерапія – ДНЗ № 26, 74, точковий масаж - ДНЗ № 1, 17, 21, 39, 74; вологе обтирання рукавичками, полоскання горла лікарськими травами – ДНЗ № 39; вітамінотерапія – ДНЗ  № 21, 39, 42. ДНЗ № 39 тісно співпрацює з спеціалістами фізкультурного оздоровчого диспансеру, які проводять два рази на тиждень коригуючи гімнастику із старшими дошкільнятами, що додатково підвищує оздоровчий ефект загартування.
В дошкільних навчальних закладах міста здійснюється медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та оздоровленням дітей. Систематично вихователями-методистами, старшими медичними сестрами та лікарями здійснюється контроль за проведенням всіх форм фізкультурно-оздоровчої роботи закладу, результати якого нотуються у журналі «Медико-педагогічного контролю фізичного виховання дітей раннього і дошкільного віку», ведуться протоколи, визначається моторна щільність занять. Аналіз даних медико-педагогічного контролю більшості дошкільних навчальних закладів міста дає змогу зробити висновок про те, що на заняттях з фізичної культури вихователі та фізінструктори здійснюють диференційований підхід у виконанні основних рухів вихованцями, тим самим забезпечується достатній рівень загальної та моторної щільності занять.
З метою встановлення рівня засвоєння дітьми основних рухів щорічно в вересні і травні проводиться обстеження дітей. Показники свідчать, що 65% дітей мають нормальний фізичний розвиток, 25-вище норми ( як правило це діти, часто хворіючи, з зайвою вагою тіла, та ті, що не систематично відвідують дошкільні заклади).
Для встановлення можливості дати правильну оцінку стану здоров’я і фізичного розвитку дітей в усіх дитячих садочках лікарем і старшими медичними сестрами, згідно вимог, ведеться медична документація.
Поєднання фізичних вправ із засобами загартування й народної фізичної культури сприяло поліпшенню фізичного та психічного здоров’я  вихованців. Слід відзначити, що в дошкільних закладах міста спостерігається позитивна динаміка у зменшенні загальної та інфекційної захворюваності, що досягається завдяки своєчасному виявленню хворих дітей та запровадженим комплексам оздоровлення ( аромотерапія, фітотерапія, вітамінотерапія).
Аналіз антропометричних показників дає можливість стверджувати, що в середньому за останні 6 місяців вага кожної дитини збільшилась на 1-1,5 кг, зріст на 3-4 см, що відповідає нормі, але мають місце окремі випадки ожиріння.
З метою виявлення різноманітних патологій у дітей проводяться поглиблені огляди за участю вузьких спеціалістів поліклініки. На сьогоднішній день дитячі садки міста відвідують діти  з порушенням постави, «Д» патологією та очною, ЧДХ, ЛОР патологією тощо.
Результати обстеження, оцінка стану здоров’я дитини, перенесені захворювання, зроблені щеплення, всі призначення фіксуються в історії розвитку дитини протягом всього пребування її в дошкільному закладі. Ведеться облік дітей, які мають відхилення в стані здоров’я. Вони перебувають під постійним лікарським контролем. Систематично ведеться журнал реєстраційного обліку диспансерних дітей з відповідним маркуванням.
В більшості дошкільних навчальних закладах міста приділяється належна увага відновленню здоров’я малюків. Лікувально-оздоровча та профілактична робота проходить під керівництвом і за призначенням лікаря. Слід відмітити, що в ДНЗ № 24, 35, 36, 37, 67 працюють масажисти, завдяки чому вихованці вищезазначених закладів мають змогу отримувати масаж грудної клітки після перенесення запалення легенів та бронхітів, при порушенні постави, викривленнях хребта тощо. В ДНЗ № 35, 37, 67 двічі на рік проводиться комплекс оздоровчих заходів для дітей, які стоять на диспансерному обліку. В цей комплекс включається вітамінотерапія («Ревіт», вітамінні набори та збори), легеневі, жовчогінні, сечогінні та протизапальні збори, комплекс загартовуючи заходів. В кожному дитячому закладі розроблено план лікарсько-оздоровчих заходів, які проводяться протягом року.
Одним із важливих компонентів у формуванні фізично та інтелектуально досконалої організованої особистості є режим дня. Щоденно повторюючись, він привчає організм дитини до певного ритму, забезпечує зміну діяльності (ігрової, навчальної, трудової), тим самим оберігає її нервову систему від перевтоми. Слід відмітити, що в дошкільних навчальних закладах міста режим гнучкий, достатньо часу відводиться для прогулянок, сну, ігор, занять з обов’язковим чергуванням різних видів діяльності та відпочинку, що відповідає вимогам сьогодення. З дотриманням вимог та врахуванням вікових особливостей дітей двічі на день проводяться прогулянки на свіжому повітрі. Грі, як основному виду діяльності, також відведено чимало часу: до сніданку і після нього, у перервах між заняттями, на денній та вечірній прогулянках. Протягом дня відбувається регулярне підвищення фізичних навантажень, підтримується оптимальна збудливість нервової системи, відчуття фізичної бадьорості. Моторна щільність активного рухового режиму в середньому становить 72-78%.
Однією з умов збереження та зміцнення здоров’я дитини, підвищення опору її організму до хвороб, і як наслідок успішності у навчанні є повноцінне харчування. Саме тому управлінням освіти приділяється велика увага даному питанню і в березні 2008 року здійснено перевірку стану організації раціонального харчування дітей в дошкільних навчальних закладах №№ 2,3,4,13,35,37,60,61. Питання організації раціонального харчування дітей в ДНЗ, як однієї з передумов формування фізичного здоров’я дітей розглядалося на Колегії управління освіти Вінницької міської ради в травні 2008 року.
Організація харчування дітей в дошкільних навчальних закладах міста здійснюється згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1591 від 22.01.2004 року « Про затвердження норм фарчування у навчальних та оздоровчих закладах», а також «Інструкції про організацію харчування дітей в ДНЗ», чинних санітарних норм та правил.
У закладах встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски (про денне меню), графіки видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації.
Харчоблоки, комори, овочесховища утримуються відповідно санітарно-гігієнічним вимогам. Технологічне та холодильне обладнання в робочому стані. Дитячі садки забезпечені необхідною кількістю посуду, котрий промаркований і використовується  за призначенням. У місцях миття посуду є інструкції щодо правил миття посуду, використання мийних засобів.
Наявні картотеки страв, орієнтовні двотижневі, сезоні меню, затверджені СЕС, щоденні меню-розкладки, котрі відповідають картотекам страв.
В більшості дошкільних закладах міста організоване трьохразове харчування, в санаторних ДНЗ № 35, 37, 67 –чотирьохразове.
Дотримано вимог чинного законодавства щодо встановлення батьківської плати за харчування дітей в дитячих садках. Вона становить 50% від вартості харчування однієї дитини в день.
Вартість харчування однієї дитини на день з 01.01.2008 року відповідно до рішення виконкому від 24.12.2007 року № 3237 «Про встановлення вартості харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, що належать до комунальної власності міста та визнання таким, що втратили чинність п.1.2.3. рішення виконкому від 07.03.2007 року № 348» складає: яслі- 6 грн., сад – 9 грн.
В дитячих садках наявний асортимент круп, цукор, борошно, масло вершкове, овочі, риба, м’ясні та молочні продукти, соки тощо. Всі продукти харчування, що надходять в заклади, відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість. Зберігаються продукти в спеціально облаштованих коморах, овочесховищах, холодильниках, де забезпечено дотримання санітарних норм, в тому числі товарне сусідство, температурний режим тощо. Дані про безпечність якості продуктів та термін їх реалізації систематично фіксується в Журналі бракеражу сирої продукції. Облік продовольчої сировини фіксується в Книгах складського обліку продуктів.
Для достатнього забезпечення дітей вітамінами групи В, з метою сприяння профілактиці кишкових дисбактеріозів в раціон харчування 2 рази на тиждень включається кефір.
Відповідно до вимог організовано питний режим.
З метою зниження рівня захворюваності в дошкільних навчальних закладах приділяється увага диспансерній групі дітей – з відхиленням в стані здоров’я і хронічними захворюваннями поза загостренням (хвороби печінки, жовчних протоків, нирок, алергічні хвороби тощо).
За призначенням лікаря ці діти отримують короткострокове дієтхарчування. Ведеться облік таких дітей, відповідно до вимог враховується тривалість застосування дієти і своєчасне переведення дітей на загальний стіл.
Враховуючи те, що діти отримують харчування не лише в дитячому садку, а й вдома, лікарем та медичною сестрою проводиться роз’яснювальна робота з батьками про характер рекомендованої дієти, наступність харчування вдома і в дошкільному закладі, режим харчування у вихідні та в святкові дні, про доцільність використання відварів лікувальних трав та інше.
В дошкільних закладах проводиться відповідна робота з набуття культурно-гігієнічних навичок під час вживання їжі (користування столовими приборами, чергування у групі, сервірування столів і прибирання використаного посуду). Належна увага приділяється культурі прийому їжі.
Збереження та зміцнення здоров’я дітей неможливе без валеологічної освіти дошкільнят та навчання їх поводження у надзвичайних ситуаціях. Відповідно до Концепції неперервної валеологічної освіти в Україні, робота педагогічних колективів міста спрямована на формування у дітей елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров’я людини та вплив довкілля на йогозцміцнення, формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров’я людини, виховання у дітей інтересу до зміцнення свого здоров’я. Ці завдання вирішуються в процесі різних видів занять, ігрової діяльності, бесід, екскурсій, наочних форм роботи тощо.
Починаючи з середньої групи в розклад занять введено валеологічне заняття. Вихователями-методистами усіх дошкільних закладів розроблено перспективне планування занять з даного розділу та здійснення валеологічного виховання в повсякденному житті для всіх вікових груп.
Враховуючи актуальність проблеми, вихователі постійно працюють над формуванням культури здоров’я вихованців, прищеплюють розуміння пріоритету здорового способу життя, надають ґрунтовні знання про основи здоров’я, щоб знання, уміння і навички перейшли у звичні, необхідні потреби.
Упродовж останніх років стало доброю традицією проводити в закладах освіти тижневики і декадники здорового способу життя. Дошкільні заклади міста беруть активну участь у їх проведенні, що сприяє активізації роботи педагогічних колективів у розв’язанні завдань формування, збереження та зміцнення здоров’я вихованців.
Ефективність фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах визначається правильно спрямованою роботою з батьками з даного питання. Під час консультацій, через оформлення батьківських куточків, папки-пересувки вихователі інформують родини про їх вплив на формування фізичного здоров’я дітей. До відома батьків представлені напрямки формування культури здоров’я у дитячому садку, як саме і коли здійснюються оздоровчі заходи. Санбюлетні, консультації та рекомендації для батьків регулярно змінюються. Заслуговує на увагу фотомонтаж «Зростай здоровим, малюк!» (ДНЗ № 47), фото стенд «Малятко-здоров’ятко» (ДНЗ № 37), стенд «Здорова дитина» (ДНЗ № 3). В більшості дошкільних закладів міста проблеми здорового способу життя розглядалися на батьківських зборах як загальних, так і групових. Показником роботи з батьками вихованців є їх участь у святах, розвагах, спільних заходах. Педагоги закладів ведуть широку просвітницьку роботу серед батьків мікрорайонів щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей, поглиблення психолого-педагогічних знань.
Програмою розвитку освіти міста Вінниці на 2008-2012 роки, затвердженою 6 травня 2008 року виконавчим комітетом Вінницької міської ради, продовжено роботу на проблемою: «Збереження фізичного, психічного, морального здоров’я дитини та безпеки її життя».
У рамках реалізації завдань сьогодення, з метою розширення та поглиблення теоретичних знань керівників дошкільних навчальних закладів міста щодо оздоровчого фізкультурного спрямування освітнього процесу та створення здоров’язберігаючого середовища  управлінням освіти Вінницької міської ради 05.06.2008 року проведено семінар керівників дошкільними навчальними закладами «Управління системою фізичного виховання в дошкільному закладі». У рамках семінару проведена оглядова виставка нетрадиційного фізкультурно-оздоровчого обладнання, обговоренні питання стану та перспектив розвитку системи фізичного виховання дітей дошкільних навчальних закладів міста, створення освітнього здоров’язберігаючого середовища в дошкільному закладі (начальник відділу дошкільного та позашкільного навчання і виховання управління освіти Вінницької міської ради Рихліцька Л.В.), методист з дошкільної освіти ММК Бондарчук Л.В.). Слухачі семінару мали змогу ознайомитися з системою здоров’язберігаючого та здоров’яформувального розвитку особистості дитини, корекційно-реабілітаційною роботою в ДНЗ № 73 ( завідуюча ДНЗ № 73 Козловська О.Ф.). Завідуюча ДНЗ № 23 Білик К.Д. ознайомила присутніх з наробітками свого педагогічного колективу з питання використання туризму, як нетрадиційної форми роботи в дошкільних закладах. Практичними психологами Димитровою С.Р. та Норицею Н.І. було проведено тренінг «Психічне здоров’я дитини».
В майбутньому передбачено щорічне проведення загальноміських дитячих фізкультурних змагань «Старти надій», конкурс на кращу розробку авторської гри для дітей дошкільного віку, міський фестиваль дитячої гри серед дітей-дошкільників.
Разом з тим, вивчення стану фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах міста дозволяє констатувати, що:
1. Не всі дошкільні навчальні заклади  мають окремі спортивні зали.
2. На групових ігрових майданчиках недостатньо фізкультурного обладнання (ДНЗ №№ 14, 21, 25, 31, 45, 77).
3. Відповідно завдань вдосконалення системи фізичного виховання, вирішення проблеми гуманізації педагогічного процесу особливої актуальності набуває впровадження досвіду дошкільного навчального закладу № 23 щодо організації спортивно-туристичної роботи з дітьми.
4. Потребує вирішення питання про введення до штату дошкільних закладів спеціалістів-інструкторів з фізичного виховання.
5. З метою відпрацювання моделі Центру фізичного розвитку дитини в кожному районі міста необхідно визначити базовий дошкільний заклад з фізкультурно-оздоровчим профілем.
Категорія: Статті по вихованню | Додав: VinDNZ1 (29.09.2009)
Переглядів: 50448 | Теги: діти, Слов'яночка, виховання, Вінниця | Рейтинг: 3.9/48
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

Наші фото

Друзі сайту
Вінницьке міське управління освіти

Вінницька міська рада

Вінницька ОДА

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України


Наші діткиsadochok.org - Дитячі садочки Києва



Наша кнопка
slovyanochka.at.ua - ДНЗ №1 Слов'яночка м. Вінниця
отримати код

Статистика

Рейтинг@Mail.ru



Copyright ORIGAMI © 2009-2017Хостинг від uCoz