Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

...

Консультації
Керівництво сюжетно-рольовими іграми (17665)
Що таке обдарованість? (8808)
Дитячі вікові кризи (6990)
Проблема обдарованості: теоретичний аспект (11014)
Методика навчання дітей описовим розповідям (17475)
Мовленнєві заняття в системі сучасної дошкільної освіти (45440)
Програма з розвитку психоемоційної сфери та особистості у дітей дошкільного віку (4-5 років) (7664)
Чи успадковується талант? (4084)
Табу чи відверта розмова? Про статеве виховання дошкільнят (12154)
Виховання людяності: програмні вимоги (15586)

Категорії розділу
Статті по вихованню [53]

Погода в Вінниці

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Слов'яночка


Субота, 25.11.2017, 03:06
Головна » Консультації » Статті по вихованню

Методика оцінювання загальної обдарованості
О. Марінушкіна, Т. Шубіна
Загальна характеристика
Методику розроблено, О. І. Савенковим і адресовано батькам. Її завдання — оцінювання батьками загальної обдарованості дитини.
Методика повинна розглядатися як додаткова до комплекту методик для фахівців (психологів і педагогів).

Інструкція
Вам пропонується оцінити рівень сформованості дев'яти характеристик, що зазвичай спостерігаються в обдарованих дітей. Уважно вивчіть їх і дайте оцінку Вашій дитині за кожним параметром, користуючись такою шкалою:
5 — властивість особистості, що оцінюється, розвинена добре, чітко виражена, виявляється часто в різних видах діяльності й поведінки;
4 — властивість помітно виражена, але виявляється час від часу, при цьому й протилежна їй виявляється дуже рідко;
З — властивість особистості, що оцінюється, й протилежна — виражені нечітко, у виявах рідкі, у поведінці й діяльності врівноважують одна одну;
2 — виражена яскравіше й частіше виявляється властивість особистості, протилежна тій, що оцінюється;
1 — чітко виражена й часто виявляється властивість особистості, що протилежна тій, яка оцінюється, вона фіксується в поведінці й у всіх видах діяльності; 0 — відомості для оцінювання цієї якості відсутні (не маю).

Характеристики
Допитливість (пізнавальна потреба). Жагу інтелектуальної стимуляції й новизни зазвичай називають допитливістю. Чим обдарованішою є дитина, тим більшою мірою виражене в неї прагнення до пізнання нового, невідомого.
Виявляється в пошуку нової інформації, нових знань, у прагненні ставити багато запитань, у невгасимій дослідницькій активності (бажання розбирати іграшки, досліджувати будову предметів, рослин, поведінку людей, тварин та ін.).
Надчутливість до проблем. «Пізнання починається із дивування тим, що є буденним» (Платон). Здатність бачити проблеми там, де інші нічого незвичного не помічають,— важлива характеристика творчо мислячої людини.
Виявляється в здатності знаходити проблеми, ставити запитання.
Здатність до прогнозування. Здатність передбачати результат розв'язання проблеми до того, як вона буде реально розв'язана, або можливі наслідки дії до її здійснення.
Виявляється не тільки під час розв'язання навчальних завдань, але й поширюється на найрізноманітніші прояви реального життя: від прогнозування наслідків не віддалених у часі відносно елементарних подій до можливостей прогнозування розвитку соціальних явищ.
Словниковий запас. Значний словниковий запас — результат і критерії! розвитку розумових здібностей дитини.
Виявляється не тільки у великій кількості слів, що використовуються у мові, але й в умінні (прагненні) будувати складні синтаксичні конструкції, у характерному для обдарованих дітей придумуванні нових слів для позначення нових, уведених ними понять або уявлюваних подій.
Здатність давати оцінку. Здатність давати оцінку — насамперед результат критичного мислення. Припускає можливість розуміння як власних думок і вчинків, так і дій інших людей.
Виявляється в здатності об'єктивно характеризувати розв'язання проблемних завдань, учинки людей, події та явища.
Винахідливість. Здатність знаходити оригінальні, несподівані рішення в різних видах діяльності.
Виявляється в поведінці дитини, в іграх і різних видах діяльності.
Здатність міркувати й мислити логічно. Здатність до аналізу, синтезу, класифікації явищ, подій, процесів, уміння чітко й логічно висловлювати свої думки. Виявляється в умінні формулювати поняття, висловлювати власні судження.
Наполегливість (цілеспрямованість). Здатність і прагнення завзято рухатися до поставленої мети. Уміння концентрувати власні зусилля на предметі діяльності, незважаючи на наявність перешкод.
Виявляється в поведінці й у всіх видах діяльності дитини.

Скачати повну статтю в файлі Word можна в Архіві статей.

Категорія: Статті по вихованню | Додав: VinDNZ1 (29.09.2009)
Переглядів: 4133 | Теги: методика, діти, консультації, виховання | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

Наші фото

Друзі сайту
Вінницьке міське управління освіти

Вінницька міська рада

Вінницька ОДА

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України


Наші діткиsadochok.org - Дитячі садочки Києва



Наша кнопка
slovyanochka.at.ua - ДНЗ №1 Слов'яночка м. Вінниця
отримати код

Статистика

Рейтинг@Mail.ru



Copyright ORIGAMI © 2009-2017Хостинг від uCoz