Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

...

Консультації
Проблема обдарованості: теоретичний аспект (11014)
Методика використання загадок в роботі з дітьми (18157)
Роль дорослого в розвитку творчих ігор (9213)
Сучасне заняття: формальні, змістові та структурні ознаки (36928)
Рухова активність – запорука здорового способу життя. (18855)
Методична робота в дошкільному навчальному закладі (110699)
Психологічна небезпека — чи можна вберегти від неї дитину? (5799)
Гра-стратегія, як засіб формування творчої особистості (10384)
Організація ігрової діяльності в дошкільному навчальному закладі (54514)
Методика навчання дітей описовим розповідям (17475)

Категорії розділу
Статті по вихованню [53]

Погода в Вінниці

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Слов'яночка


Субота, 25.11.2017, 02:47
Головна » Консультації » Статті по вихованню

Психологічний тренінг: розвиток креативних здібностей
В. Собко
Удосконалення свого стилю мислення - одна з головних засад творчості педагога. Будь-який фахівець - це, насамперед, стиль мислення. Цей параметр ми визначили : «Я думаю ось так». Фахівець - це й стиль діяльності: «Ось так я роблю».
Ми ще раз нагадуємо декілька засадних позицій творчого мислення. Це - свобода польоту думки як відсутність установки на пошук однієї «самої вірної» відповіді. Це підключення уяви до думки. Пропонуємо Вам виконати завдання, які розкривають ці здібності.

1. Знайдіть якомога більше засобів, прийомів використання цеглин (однієї чи кількох). Виконуючи це завдання, вихователі рідко дають більше 10-12 відповідей. Діти ж на це питання дають більше 30 відповідей, іноді 40. Отже, про що це свідчить? Про не тренованість уяви дорослих. Перевірте себе. Цеглу можна використовувати:
- будувати стінки;
- труби (якщо вниз-криниці);
- арки (підвалу, мосту тощо);
- паркани;
- мостити дорогу;
- посипати доріжки;
- обрамляти клумбу;
- як кладку;
- як підставку під праску;
- як гніт;
- як модуль чотирикутника;
- як вагу;
- для практичних жартів (покласти цеглу в сумку, щоб товариш мав, що нести тощо).
Уява безпосередньо пов'язана з асоціативним мисленням. Існує також зв'язок уяви з готовністю пам'яті до відтворення інформації. На жаль, до цього часу вчені не можуть чітко визначити природу та всі параметри пам'яті. Робота пам'яті невід'ємна від мислення. Вміння класифікувати, схематизувати інформацію, узагальнювати її та «конденсувати» - уявляти у вигляді стислого знака, символа, впливає на продуктивність пам'яті. Для перевірки продуктивної пам'яті потрібно взяти аркуш, годинник, олівець. Краще всього, щоб був асистент з магнітофоном.

2. Назвіть (або запишіть) якомога більше іменників в однині. Не можна тільки називати власні іменники та такі, які означають речі, що розташовані в кімнаті, де проводяться завдання, та ті об'єкти і речі, які видно крізь вікно цієї кімнати. Не можна називати (записувати) одне слово двічі, тричі, тощо. Той, хто тестує, уважно дивиться на годинник, відмічає кожну хвилину. (Тестуючі можуть просто ставити в своєму списку слів вертикальну риску). Робота має тривати 3-5 хвилин. Критерії аналізу:
- загальна кількість слів визначає обсяг продуктивної пам'яті (норма пересічної пам'яті: за 5 хвилин-56 слів, за 3 хвилини - 42 слова).
- рівномірність кількості слів по хвилинах визначає динамічність і мобільність продуктивної пам'яті;
- кількість слів за першу хвилину має перевершувати кількість за останню хвилину (не більше 4-5 слів);
- системність.
Цей показник виявляє принцип, за яким подаються слова. Це може бути система класифікації слів за ознакою (суміжність, послідовність, асоціативний зв'язок, перелік тощо).

3. Придумати найбільшу кількість питань до поданих відповідей. Наприклад, відповіді: сум, не варте того, п'яте колесо. Не все так просто. Потрібно вчитися ставити питання. Дитячі питання. Наївні питання. Парадоксальні, алогічні питання.
Що живить мозок? - Інформація. Вона нібито однакова для всіх, але кожний привласнює її тільки йому притаманним шляхом, перетворюючи своїм власним стилем уяви і мислення. В свою чергу, кожний стиль компонується з окремих способів мислення. Назвемо деякі способи мислення. Людина привласнює інформацію, створюючи її образ. Цей образ може бути візуально-зоровим, аудіально-слуховим, метафоричним, символічним, реальним чи нереальним. Створивши образ, людина поєднує його з тим, що вже є, створює нові образи. Вона послуговується асоціативним, логічним, конструктивним, поетичним, парадоксальним, практичним мисленням. Отже, можна зробити висновок, що стиль мислення - це своєрідність комбінування різних способів мислення.
Назвемо основні складники стилю мислення:
- критичність,
- логічність,
- розсудливість,
- гумор,
- аполітичність,
- конкретність,
- уява,
- парадоксальність,
- чіткість словесного формулювання,
- обгрунтованість, узагальнення,
- оригінальність,
- стереотипність,
- швидкість думки,
- вічність (вміння бачити проблему збоку),
- творчість,
- інтуїтивність,
- ініціативність,
- широта мислення.
Вправа з асоціативного мислення. Асоціація (від лат. «з'єднаю») - сполучення в єдине ціле, коли одна думка, уява породжує, спричинює іншу. Асоціативне мислення породжує метафори, гіперболи, алегорії, будь-які види перетворень, вживання слів у переносному, образному значенні-все, що допомагає зрозуміти одну ідею за допомогою іншої, яка чимось схожа на неї.

4. Знайдіть різницю (це легше), а потім й подібність двох явищ, речей, об'єктів, образів.
Чим відрізняються________________ і __________________, а в чому вони подібні
(схожі)? Різниця між:
- виделкою та окулярами,
- автобусом та мотоциклом,
- телевізором та кінотеатром.
Подібність:
- календаря до годинника;
- книжки до музею;
- черевика до списа.

5. Порівняти метафоричні образи І знайти антонімічні пари:
- аж молоко скисне; кишки порвати;
- сіль на рану сипати;сіллю землі бути;
- руки зв'язати; руками п ногами;
- передати куті меду;
- тонко прясти.

6. Підібрати до метафор правого стовпчика їх тлумачення з поданих у лівому стовпчику.
1. Тільки місце тепле.     1.Про чиюсь відсутність.
2. Пальці знати.             2. Погано щось робити.
3. Пальці знати.             3. Звинуватити.
4. Як у віночку.             4.Гарно.
5. Батіг з клоччя.           5.Безводьна людина
б. Розплющити очі.         6. Збагнув суть чогось.
7. Чуба гріти.                 7. Добре працювати.

Скачати повну статтю в файлі Word можна в Архіві статей.

Категорія: Статті по вихованню | Додав: VinDNZ1 (29.09.2009)
Переглядів: 8484 | Теги: консультації, діти, виховання, заняття | Рейтинг: 4.3/16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

Наші фото

Друзі сайту
Вінницьке міське управління освіти

Вінницька міська рада

Вінницька ОДА

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України


Наші діткиsadochok.org - Дитячі садочки Києва



Наша кнопка
slovyanochka.at.ua - ДНЗ №1 Слов'яночка м. Вінниця
отримати код

Статистика

Рейтинг@Mail.ru



Copyright ORIGAMI © 2009-2017Хостинг від uCoz