Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

...

Консультації
Психологічний тренінг: розвиток креативних здібностей (8439)
Чи успадковується талант? (4001)
Підготуйте дитину до дитячого садка (10039)
Організація ігрової діяльності в дошкільному навчальному закладі (53056)
Розмова вихователя з дітьми (15564)
Обдарований чи талановитий? (6577)
Методика використання загадок в роботі з дітьми (17834)
Зміст та особливості предметно-ігрового середовища (20956)
Інклюзивна освіта в контексті реалій сьогодення (16497)
Види дитячих розповідей і прийоми навчання розповіді (26351)

Категорії розділу
Статті по вихованню [53]

Погода в Вінниці

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Слов'яночка


П`ятниця, 22.09.2017, 05:41
Головна » Консультації » Статті по вихованню

Розмова вихователя з дітьми
"БВДС" №17-18/2003
Розмови вихователя з дітьми в повсякденному житті — один з основних методів розвитку діалогічної мови дітей. Розмовляючи з дитиною про бачене, про те, що вразило дитину, про пережите нею, вихователь розвиває і збагачує мову дітей. Розмови з дітьми сприяють розширенню словника, виховують інтерес і увагу до слова, вміння зв'язувати, співвідносити слово з образом, з уявленням, в основі якого лежить образ.
Спільну діяльність дітей у повсякденному житті вихователь організовує так, щоб вони краще могли використовувати мову як засіб спілкування, а також підтримує і розвиває у дітей зростаючу потребу в мовному спілкуванні. Не лише на заняттях, а й у повсякденному житті діти повинні вчитися відповідати на запитання вихователя і своїх товаришів, вислуховувати зауваження, висловлювати свої думки логічно, послідовно, зв'язно. Під час систематичних розмов з вихователем діти вчаться запам'ятовувати побачене й пережите і зрозуміло розповідати про це іншим. Чим більше вихователь розмовляє з дітьми, тим частіше і вони звертаються до нього, розповідають про свої враження, переживання. Якщо розмовам з дітьми вихователь приділяє належну увагу, то і діти порівняно швидко навчаються розповідати за картинкою, на тему, описувати тощо.
Розмови з дітьми про раніше бачене, пережите плануються вранці, на денній і вечірній прогулянках; розмовами супроводжуються режимні процеси, ігри дітей, трудова, самостійна, художня діяльність. Планувати розмови треба кожного дня, записуючи, з ким із дітей буде організовано розмову, про що саме. Але часто виникають нагоди і для проведення позапланових розмов. Молодші діти краще реагують на індивідуальне звертання, тому розмови проводяться з окремими дітьми; в старших групах до розмови на ту чи іншу тему залучаються невеличкі групи дітей. Діти вже вміють уважно вислухати один одного, підтримати спільну розмову.
Тематика розмов з дітьми повинна спиратися на їхній досвід, знання й уявлення про навколишнє життя.
Зміст розмов визначається повсякденною діяльністю групи, подіями життя, які вихователь вважає цікавими й корисними для розумового і морального розвитку дітей. З маленькою дитиною можна поговорити про те, з ким вона живе вдома, які в неї іграшки; про одяг дитини, про братика, сестричку; про те, як дитина допомагає батькам тощо. Зі старшими дітьми тематика розмов складніша — у дітей багатший досвід, чіткіші, конкретніші уявлення про навколишнє життя, діти активніші й допитливіші. Дітей старшої і підготовчої груп вихователь вчить у процесі спілкування не тільки розмовляти, а й розповідати. З ними можна поговорити про те, де працюють батьки, що вони роблять; як вчиться старший брат, сестра; де й як дитина відпочивала з батьками; про свята; про космонавтів, про спортивні змагання тощо.
Для таких розмов вихователь використовує матеріали з газет, журналів, книжок, власні враження. Він починає розмову з однією дитиною, зацікавлює інших, поступово втягує в неї групу дітей. Але зовсім необов'язково вимагати участі в розмові всіх дітей.
Діти старшого віку з інтересом розмовляють один з одним протягом дня, діляться враженнями, обговорюють якусь подію. Вихователь спрямовує і доповнює таку розмову. Темою для розмови може бути і книжка з картинками, і цікава гра, в яку діти вчора весело грали, і спостереження на своєму майданчику або під час прогулянки по місту. Вихователь повинен знати інтереси дітей, їхнє життя в сім'ї, з ким вони граються вдома, чим займаються.
Виявляючи безпосередній інтерес до дитини, щиро розмовляючи з нею, вихователь цим самим заохочує її поділитися своїми думками, враженнями і переживаннями. Тепле, чуйне ставлення вихователя до кожної дитини зближує і дітей між собою, сприяє тому, що вони бачать у вихователеві свого дорослого друга, порадника.
Значну роль у розвитку розмовної мови відіграє організоване спілкування дітей різних вікових груп. Діти старшого дошкільного віку, доглядаючи малят, внутрішньо підтягуються, вимогливіше ставляться до своєї мови, своїх вчинків, за рекомендацією вихователя розповідають молодшим, організовують з ними ігри.
Діти молодшого віку намагаються наслідувати старших, охоче вступають з ними в спілкування. Тому вихователі повинні при відповідних санітарно-гігієнічних умовах і можливостях організовувати спільні прогулянки, ігри дітей різних вікових груп. До речі, на цьому наголошується і в новій концепції дошкільного виховання.
При проведенні розмов з дітьми треба стимулювати їх до більш поширених відповідей, до описування своїх вражень і почуттів у зв'язній логічній формі. Особливої уваги потребують діти мовчазні, неактивні, замкнені, які зі своєї ініціативи не вступають у контакт. Щоб викликати на розмову таку дитину, вихователь повинен знайти цікаву для неї тему, показати цікаву іграшку, картинку, викликати у дитини певні емоції.
Коли дитина вперше приходить до дитячого садка, вона потрапляє в нову обстановку, зустрічається з новими людьми. Більшість дітей у цей період мало розмовляють, коли їх про щось запитують, відповідають кивком голови. Вихователь повинен привчати дітей виражати словом свої прохання, відповідати словами на запитання. Допоможе дітям зразок відповіді: «Що тобі дати — ведмедика?» Скажи: «Ольго Іванівно, дайте, будь ласка, ведме дика», або: «Хто це купив тобі таке красиве платтячко? Мама?» Скажи: «Мама купила».

Скачати повну статтю в файлі Word можна в Архіві статей.

Категорія: Статті по вихованню | Додав: VinDNZ1 (29.09.2009)
Переглядів: 15565 | Теги: діти, консультації, виховання, Особистість | Рейтинг: 4.6/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

Наші фото

Друзі сайту
Вінницьке міське управління освіти

Вінницька міська рада

Вінницька ОДА

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України


Наші діткиsadochok.org - Дитячі садочки Києва



Наша кнопка
slovyanochka.at.ua - ДНЗ №1 Слов'яночка м. Вінниця
отримати код

Статистика

Рейтинг@Mail.ru



Copyright ORIGAMI © 2009-2017Хостинг від uCoz